Застереження та обговорення
Наведені результати – це найкраще наближення до реалій, якого вдалося досягти на базі наявних даних. Серед інших важливих факторів, не вдалося врахувати:
- Верхній сегмент ринку (авто дорожчі за 16 тис. долл. в Україні)
- Найнижчий сегмент ринку (авто дешевші за 3 тис. долл. в Україні)
- Інші, окрім марки, віку, об’єму двигуна та виду пального характеристики автомобілів, такі як комплектація, пробіг, загальний стан, тощо.
- Нелінійність еластичності попиту
- Різницю в еластичності попиту для різних сегментів ринку
- Різницю у структурі імпорту та продажів на внутрішньому ринку
- Ефект відкладеного попиту у 2019 р.
- Ефект економічної кризи у 2014 р.
- Вплив на найдешевший сегмент ринку – автомобілі радянського та пострадянського виробництва, які не мають повних аналогів за кордоном
- Продажі, які здійснювалися без перереєстрації (особливо у 2014 р.)
- Зміщення реальних цін, за якими купують авто українці, відносно середніх – адже представники бідної країни купують переважно дешевші машини в гіршому стані. Це викривлення може бути меншим у митній вартості, але вона може бути ймовірно занижена чи (менш ймовірно) завищена.
Усі ці фактори потенційно можуть вплинути на отримані результати. Також, вочевидь, неможливо передбачити кон’юнктуру ринку на момент гіпотетичного зняття акцизу.
Також викривлення могло спричинити скорочення вибірки внаслідок браку даних. Але принаймні для 2019 р. даних митного калькулятора не вистачало переважно для старих авто (які не ввозилися), тож це не спотворило вибірку (див. прим. 1). Також не по всіх модифікаціях АиІо^ІА змогла надати дані, але середні показники вибірки від цього майже не змістилися.
Якість даних, на базі яких виконувалося це дослідження, залишає бажати набагато кращого. На жаль, інших даних у розпорядженні авторів не було, але по отриманні таких результати можна буде перевірити та, ймовірно, уточнити.